Terkenal Dengan Drama Cili Padi, Melissa Saila Rupanya Sudah Menjangkau Usia 50 Tahun, Tak Sangka Begini Keadaan Beliau Sekarang!

Jika disebut drama rant.aian Cili Padi yang popular di era 90 an dulu, pastinya ramai yang masih mengingati wajah pelakon-pelakonnya. Anne Ngasri, Melissa Saila, Tam Suhaimi, Nik Fariz Nik Fadzil dan Jaafar Onn menjadi tonggak utama drama ini.

Kini sudah berpuluh tahun berlalu, ada yang masih aktif dal.am dunia seni dan ada juga yang sudah bersara. Salah seorang yang ma.sih aktif adalah Melissa Saila. Anak kepada seniwati Mariani ini masih kekal bertenaga.

Dar4h seni yang mengalir dalam tubuhnya membuatkan Melissa tidak dapat berpis4h dengan dunia seninya ini. Mungkin ada yang tidak mengetahui bahawa Melissa adalah anak saudara kepada biduanita Saloma dan lagenda P. Ramlee.

Kini menginjak ke usia 50 tahun, Melissa Saila kekal cantik dan menawan. Membesar dalam sebuah keluarga seni, Tan Sri P Ramlee, Puan Sri Saloma dan Seniwati Mariani sudah cukup membuktikan bakat semula jadi yang ada dalam dirinya.

NON4 pern4h meng4juk4n pert4ny44n r4hsi4ny4 y4ng senti4s4 kelih4t4n mud4. “Y4 ke, 4doi! T4k terfikir pun. B4gi s4y4 mud4h s4h4j4, 4p4 y4ng penting 4d4l4h mind4 ken4 sel4lu sih4t d4n sel4lu positif. J4ng4n b4ny4k stresk4n ot4k,” kongsi Meliss4 S4il4 kek4l c4ntik sehingg4 sek4r4ng.

Nama Melissa Saila juga begitu sinonim dengan drama Cili Padi. Membawakan watak sebagai Maria dalam drama yang mengumpulkan kanak-kanak sebagai watak utama, Melissa Saila umpama tidak makan tua.

Melissa Saila atau nama sebenarnya Melisa Mohd Alias bercerita tentang penglibatannya sebagai seorang Pengarah, “Sudah lebih 10 tahun saya bergiat aktif dalam dunia pengarahan.

T3tapi k3banyakan adalah dalam b3ntuk drama. P3rnah juga dulu saya m3ngarah s3buah fil3m t3tapi sayangnya fil3m itu tidak k3luar panggung. Ada b3b3rapa masalah yang m3ny3babkan fil3m itu tidak dapat ditayangkan,” t3rang wanita k3lahiran Kuala Lumpur ini.

Jawab wanita yang pernah berlakon dalam filem Puteri Gunung Ledang ini apabila diajukan pertanyaan tentang cabaran mengarah era digital, jawabnya ringkas, “Sekarang lebih banyak kemudahan berbanding dahulu. Tapi nak cari agar cinematic tu yang payah,” kata wanita yang pernah berlakon dalam filen Ranjau Sepanjang Jalan ini.

Lebih 36 tahun terlibat dalam dunia seni, sudah tentu asam garam dalam bidang ini sudah dilalui oleh wanita ini. Ketika ditanya apakah perbezaan industri dahulu dengan sekarang, jawabnya, “Sekarang zaman nak popular. Semua tentang populariti semata-mata,” katanya yang mempunyai syarikat produksi sendiri, Kus Semangat Aktor.

Melissa Saila telah mendirikan rumahtangga dengan Megat Fauzi Shukarnain dan dikurniakan tiga orang anak iaitu Noor binti Megat Fauzi, 18 tahun, Zain bin Megat Fauzi, 16 tahun dan Zahrah binti Megat Fauzi, 13 tahun.

 

Ketika ditanya apakah pesanan yang sering diberi oleh anak seniwati Mariani ini kepada anak-anak, jawabnya, “Kita kena selalu bersyukur so kita senang hati. Also amal makanan sihat. Paling penting jaga adab. Ingat agama dan hormat orang.

Saya juga selalu pesan kat anak-anak, rupa cantik kalau kelakuan dan perangai tak elok, tak guna juga,” bicara Melissa mengakhiri perbualan.

Antara komen netizen,

” Awet muda kak lis.. “

” Ok .. this is soo funny kak.. “

” Lis utk umur mcm you dah kira terbaik sangat2 dah ni.. “

” Hahaha cute. Filterr lak liss filter plss.. “

Sumber Nona.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*